Analiza poslovnih procesa


Analiza poslovanja i poslovnih procesa predstavlja temeljni i osnovni korak u procesu obnove i implementacije poslovno informacijskih sustava. Uvjereni smo, da je »nacrt« (analiza) ključ dobrog »izvođenja« (implementacije).

Upravljanje poslovnim procesima (engl. Business Process Management, BPM) je sustavan pristup poboljšavanja poslovanja, temeljem na oblikovanju, mjerenju, analizi, poboljšanju i upravljanju procesima.

Prilikom dizajna poslovnih procesa treba imati na umu da svaka industrija ima svoje specifične procese.

Analize poslovnih procesa provodi se u svrhu• određivanja vremena potrebnog za izvršenje poslovnog procesa;• pronalaženja faza koje usporavaju izvođenje poslovnih procesa;• bržeg povrata investicije u sustav.

Analiza poslovnih procesa omogućava razumijevanje način poslovanja organizacije, od lanca vrijednosti kupaca i operativnih procedura pa sve do automatiziranih workflow-ova.

Analitičke tehnike mogu se svrstati u tri grupe:

  • Tehnike za mjerenje performansi – ova grupa se više fokusira na prikaz statističkih analiza (six sigma, pareto analiza)
  • Strukturne tehnike – ova se grupa fokusira na koji način su poslovni procesi organizirani i integrirani
  • Tehnike iz prakse – grupa se fokusira na standardne načine izvođenja poslova. (best practice)



Prednosti uvođenja BPM


  • Smanjen trošak procesa
  • Povećana kvaliteta procesa / manji broj pogrešaka
  • Kraće vrijeme trajanja procesa
  • Kraće vrijeme obuke zaposlenika / niži troškovi
  • Smanjen broj internih zahtjeva za podrškom
  • Smanjen broj pritužbi od strane korisnika
  • Povećana mogućnost predviđanja situacija i planiranja

 

BPM je način upravljanja organizacijom pomoću :

  • Optimalizacije poslovnih procesa
  • Povećanjem efikasnosti i kvalitete, te veće transparentnosti
  • Smanjenja opterećenja na resursima
  • Minimalizacijom rizika i troškova
  • Povećanjem brzine bez utjecaja na kvalitetu